Изкycтвeният интeлeкт (АІ) навлиза все повече в света, в който живеем – в бизнеса, в образованието, в изкуството. Благодарение на тази иновативна технология модният свят също търпи промени и намира нови висоти за реализиране на по-интересни решения.
Модата е сред най-жизнените и постоянно развиващи се индустрии в световен мащаб. А влиянието върху нея – от скицата до крайния продукт, би довело до абсолютна трансформация.
Изкуственият интелект предоставя възможност на дизайнерите да експериментират с широк спектър от стилове и външен вид. А това директно влияе върху избора на тъкани, цветови палитри и т.н.
Дизайнът на облеклото, създаден от изкуствен интелект, се превръща от обикновен инструмент в полезен сътрудник в творческия процес. А това отваря нови измерения за невиждана досега персонализация, която прави модата по-приобщаваща и много разнообразна според нуждите на потребителите в реално време и глобалните тенденции.
Използването на подобна технология, включваща едновременно както процеса на проектиране, така и познания в областта на модата, може да намали натоварването на модните дизайнери. А това от своя страна ще увеличи ефективността на работата.
С помощта на изкуствения интелект може да се направи смела крачка в посока справянето с т.нар. „бърза мода“. Чрез него значително би могъл да бъде намален въглеродният отпадък в разработването на устойчиви материали – като тъкани, направени от рециклирана пластмаса или органични влакна.
AI играе жизненоважна роля и в търговията. Една от добрите практики са т.нар. „виртуални пробни“ – възможност за потребителите както онлайн, така и във физически магазини да изпробват избраните дрехи. Използвайки VR приложения, клиентите могат да визуализират как дрехите ще изглеждат върху тях, преди да завършат покупката. VR технологията създава 3D представяне на клиента, което му позволява да „пробва“ различни тоалети виртуално. Това повишава онлайн пазаруването и намалява несигурността, свързана с купуването на дрехи онлайн.
Комбинацията от AI и мода предвещава цяла нова ера в дизайна и производството. А неговият потенциал е огромен и обещава да доведе до значителни иновации и растеж, като същевременно насърчава устойчивостта и ориентираността към клиентите.