Тя е зеленоока блондинка. Нисичка, но дългите рокли в ярки цветове издължават силуета ѝ. Говори като картечница, гледа нахално и има таланта да се появява внезапно и в натрапчиво очарование.
Той е спокоен, закръглен, бивш акробат. След шеметна кариера в цирка избира спокойния живот на село, в уютна дървена къща, сред китна градинка със зеленчуци и кошери. Животът му е „миллион алых роз“ до момента, в който не я среща.
Те са Маша и Мечока и 3D приключенията им завладяха целия свят.
Ежемесечно YouTube публикува рейтинг на най- гледаните клипове, а статистиката отчита небивало висок интерес към руския рисуван сериал „Маша и Мечока“. Историите им оставят след себе си интернет властелини като Бионсе, корееца Сай, Майли Сайръс или Еминем. Това спокойно може да се нарече прецедент, защото: едно, че рядко анимация достига толкова високо място и друго, че само 20% от феновете са руснаци. Останалите 80 % се разпределят между малки и големи почитатели на „мечестата сага“ по целия свят.
На всичкото отгоре руското филмче се излъчва по телевизиите на 22 страни, включително САЩ, Южна Корея и Италия, но зрителите нямат нищо против да повторят удоволствието и в световната мрежа, давайки вот към феноменалния рейтинг.
А всичко започва в руското студио „Анимакорд“ с главен художник Олег Кузовков. Точно в неговата глава се ражда образът на нахаканата Маша, която си има и реален прототип. На семейна почивка Олег се запознава с малка хулиганка. Смехът ѝ кънти на плажа, възрастните се правят, че не я забелязват или зачервени обръщат глава след безсрамните ѝ коментари.
Самият той се опитва да избяга от постоянното ѝ „защо“, влизайки в морето или правейки се на заспал, но нищо не може да попречи на бъдещата Маша да разговаря с нарочения обект. Десет години по-късно спомените на Кузовков за хиперактивното момиченце стават основа за сериала.
Но голямото „да“, преди старта на проекта е от директора на студио „Анимакорд“ Дмитрий Ловейко. Като студент по математика в Новосибирския университет Ловейко е редовен участник в руското шоу КВН („Клуб на веселите и находчивите“ е вид реалити, в което жури оценява комедийния талант на отборите, предимно от студенти). Неговият тим става трикратен победител в шоуто и всичките му съотборници продължават кариерата си в медиите. Единствено Димата страни от светската суета и става университетски преподавател, с изразен интерес към развитието на изкуствения интелект.
Заради блестящия си ум е привлечен към технологична компания, произвеждаща малки самолети, но случайна среща със завърналия се от Лос Анжелис аниматор Олег Кузовков решава бъдещата му кариера. Дмитрий намира самолетите за скучни, просто купчина желязо и се „пали“ по идеята на Олег да сътворят революционна анимация за малки и големи. Дори конкурентите от „Дисни“ са им в услуга пускайки проектите си през голям интервал, а феновете се изморяват да ги чакат. През това време някой трябва да „нахрани“ свикналата на високо градусови забавления руска публика.
След два успешни сериала, които са като супата и основното за зрителите, „Анимакорд“ поднася разкошния десерт – „Маша и Мечока“. Рецептата е на Кузовков, а Ловейко решава, че за да овкусят ястието максимално не трябва да гонят от кухнята интернет пиратите, а напротив- да ги поканят. Само по този начин рускинята Маша може с целия си чар да завладее международната публика, без това да коства излишни разходи на създателите й.
Интернет се оказва решаващ за популярността на пъргавата блондинка с пухкав приятел и Дмитрий и Олег правят следващата нестандартна крачка. Решават да пускат сериите в мрежата още преди да са излезли по телевизията. Това не само не намалява интереса към седем минутните епизоди, а привлича 30-45 годишните татковци, принудени да ги теглят за пристрастените си деца. Това са онези платежоспособни бащи, към които „Анимакорд“ се стреми и скоро на пазара се появяват образите на Маша и Мечока – от шампоани, през бонбони, до бельо. Лицензът за производство на подобни жизнено необходими за децата дреболии носи 80% от оборота на студиото.
И докато Ловейко е дружелюбен към интернет пиратите, към фирмите опитващи се да продават Машенка без негово знание е безпощаден. Предприемчивият руснак завежда над 3000 съдебни иска срещу производители незакупили лиценз от него. За да е сигурна победата наема адвокатска кантора, в която 50 души работят само за неговата кауза и са готови по всяко време да погнат нарушителите.
Широката руска усмивка обаче отива за клиенти като „Фереро“, „Meтро“ или „Чупа Чупс“, които му плащат, за да предлагат фигурките. Маша и Мечока стават първите и единствени за сега руски персонажи и на шоколадовите яйца „Киндер Сюрприз.“
© Хулиганката е женската зона, която търси и анализира стойностното около и в нас. Издава тайни от света на звездите и си говори с хора, с които разговорът е интересен, увлекателен и неизбежен. © Хулиганката е страст и емоция, музика и танц, кино и любов…