Грета Великова, или просто Грети, е от онези дами, които по особен начин огряват местата, където се появят. С 24-каратова усмивка, ухание на ненахален парфюм, с онзи властно-мек поглед, който може да има само една стопроцентова жена, Грети веднага печели симпатии и на двата полюса.
Мъжете я харесват, защото няма как да не забележат красива блондинка, а жените не биха отказали приятелство с някого, който с две размахвания на червилото би ги направил двеста пъти по-красиви.
Самата тя говори за работата си като за изразно средство и смята грима за международен език. Е, налага ѝ се да научи много бързо италиански, защото, след като „рисува“ в пищна продукция, снимана в България, продуцентите я канят в Рим, за да работи отново с тях: „Работех по историята за Рудолф Валентино с Габриел Гарко. Той е мегазвезда в Европа, секс символ и има всички основания да се държи надменно. Но точно той беше човекът, който ми помогна само за два месеца да преодолея езиковата бариера в Италия. Очарователен приятел.“
Грети пази топли спомени и от работата си със Салма Хайек, която потвърждава правилото, че колкото по-голяма звезда си, толкова по-спокойно се оставяш в ръцете на професионалиста, а за Доналд Съдърланд издава, че е върл антипушач и забранява дима на снимачната площадка, нищо че е на открито. Голямата ѝ гордост е номинацията за „Оскар“ за грим за „Бягството“ с Ед Харис и Колин Фарел. „Дори името ми е вписано във финалните надписи“, смее се в разговора Грети.
Отскоро свободното време на Грета Великова е отдадено на мисията „гримирай се сам“. Професионалистката е решила да издаде уменията си на момичета, които желаят сами да подчертаят красивите черти на лицето си и да скрият дефектите, само с играта на сенките, пудрата и четките. Грети дори разказва как след като усвоява тайните на цветовете, тийнейджърка се отказва от пластична операция. “Беше депресирана заради по-голямото разстояние между носа и очите. Поиграхме си с тъмен и светъл продукт и визуално прикрихме дефекта. За мен красотата е в пропорциите. Смисълът на грима е скулптурирането на лицето.“
Всяко лице има индивидуален характер, но според Грети има някои всевалидни професионални принципи:
Начало на грима: Всеки грим започва с добра хидратация на кожата. В никакъв случай не се ограничава пиенето на вода – с всяка чаша се хранят клетките. Много важен е кремът за лице. Невинаги най-рекламираните продукти са най-добрите. Кремът се избира на принципа проба – грешка, а най-подходящ е този, който не кара кожата да отделя себум след третия час от използването му.
Край на грима: Най-удачно цветът се сваля с продукт, който има мазни съставки и допълнителни овлажнители. Гримьорите използват следния трик: голямо количество тоалетно мляко хубаво се втрива по лицето и целия грим излиза на повърхността. Премахва се със сух тампон или мицеларна вода. Водата от чешмата и сапунът са с вето.
Подходящото червило: Най-добрият цвят на устните е наситеният естествен цвят. Открива се с мокра кърпичка пред огледалото. Кърпичката се навива на пръста и устните се масажират, докато постигнат най-голямата си кръвоснабденост, различна при всеки човек (при някои устни е тъмночервена, други не мърдат от розовото). Това, което показва огледалото в този момент, е най-подходящият цвят за червило.
Плътни устни: Постигат се с подчертаване не на височината на „ягодката“ на устата, а на широчината. Удебеляват се ръбчето на устните, ъгълчето в двата края. Така устата става сочна.
Голямата заблуда: В съвременните условия гримът не само не вреди на кожата, но ѝ помага. Пудрата предпазва от вредните атмосферни влияния и дребните частици, които замърсяват въздуха. Но големият враг на лицето е солариумът. Грети категорично забранява лицето да се пече насилствено. С няколко сеанса в солариум кожата остарява с години. Загарът може да се постигне с грим.
Без нужда от грим: Когато жената е в овулация, лицето ѝ блесва. Тогава цялата сила на природата е насочена да привлече мъжкия екземпляр, кожата е изчистена и не е необходим силен грим.